7. okt 2019

Herbaariumipostitus, see kauaoodatud

EI TAHAAAAA!!!

Kell on 00.38. Istun ühikatoas ja kirjutan teile sellest, et ma ei uskunud, et ma teile SELLEST üldse veel kirjutan. Õigem oleks vist öelda Nendest. HERBAARIUMID. Puittaimed, looduslikud rohttaimed, murutaimed - Püha Kolmainsus (Trifolium sanctum :P). Suur ja raske banaanikastitäis suvetööd, mida oli muide ülimõnus kuuendalt korruselt alla vedida, sest otse loomulikult läheb lift katki siis, kui sul on vaja pool elamist viieks päevaks ajutiselt mujale kolida. 

Suvetöö.. mmm...  Oksake siit, kõrreke sealt, kraapisin enam-vähem kogu nõutud taimmaterjali sügiseks ikkagi lõpuks kokku. Vahetasin peaaegu ettenähtud tihedusega, 2x pv x 1 nädal + 1x pv x 2 nädalat, lehtedel lehti ja suutsin suurema enamuse neist ka Fretsu näljaste lõugade ja krabavate käppade vahelt ära päästa. See kogumise ja poputamise töö on olnud küll keeruline ja tüütu, aga on olnud ka põnevaid hetki. Näiteks käisin ühel varahommikul pangahoone eest hõbepärnaoksakest varastamas ja teisel hilisõhtul taskulambiga (ja ebakaines olekus) oma vana alma materi eest pooppuud pätsamas. On mida meenutada! Kui palju neid kõiki täpselt kokku sai, ei oska ma teile veel öelda, sest vormistamine on pooleli ja see on ka põhjus, miks ma juba mitmendat ööd üleval istun. Väga loodan, et selle sessi lõpuks saan vaevast lahti ja kõik kolm koletist õpetajatele üle antud.

Lõika ja kleebi
Hetkeseis on selline, et taimed on omnivoori vastu muru surunud, aga lootus veel siiski püsib. Suvi läbi oksakääridega umbropsu vehkimine on kaasa toonud hunniku suuresti anonüümset materjali, mida ma nüüd meeleheitlikult määrata püüan. Sugukond, ladinakeelne nimi, eestikeelne nimi.. aga kust krt ma selle tüki võtsin? Kui kõrge too puu võis olla - 10, 15, 20 meetrit?!? Sest ega ma ju ometi nii nutikas ei olnud, et kohe kõik ilusti tüki juurde kirja oleks pannud, oh ei! Märkmed on nõrkadele, vinged mäletavad 100+ taksoni saamislugu peast! 

Nii ma siin siis olen. Seitsmenda oktoobri öösel kell pool kaks, hunnik õnnetust keset hunnikut õnnetust. Kes tegi, ise tegi. Kohvri all kuivavad täna Väinjärvelt kaasa haartud harilik haab (sest NII tavalise puu oksa ma ju ometi võtsin kohe alguses!) ja kaks tundi tagasi parklast näpistatud läbimärg raberemmelgas (mille ma unustasin eelmisel korral Räpinast tulles pagassi). Noh. Midagi ehk ikka mapi vahele saab. 

Babüloonia remmelgas 'Ural 2' ja teised 







Kommentaare ei ole: