20. sept 2018

Sitikad ja satikad ja lutikad ja täid..

Panime hommikul äratuse helisema juba poole seitsmeks, et jõuda enne tundide algust teha veel tiir koolipargis ja korjata herbaariumi jaoks puulehti. Saak oli hea: väikese läätspuu neljatine liitleht, arukase rombikujuline leht, hariliku metsviinapuu vahelduvad sõrmroodsed liitlehed ja mandžuuria aprikoosipuu kahelisaagja servaga leht. Jalutuskäik oli väga värskendav ja esimesse tundi, milleks oli Karjääriplaneerimine, jõudsime rõõmsas tujus. 

Seal sain teada, et millalgi pärast seda, kui mina Otsa-kooli lõpetasin, toimus kutseharidusreform ja nüüd on olemas selline vahva asi nagu kvalifikatsiooniraamistik . (Kui ma õigesti aru saan, siis too Otsa-kooli haridus võrduks praegu standardiga Interpreet, tase 4).  Praegu olen õppimas Maastikuehitajaks, tase 4. Ärge palun naerge mu üle, et see kõik mu jaoks uudis on, sest vahepeal tegelesin ma mitu aastat hoopis muude asjadega kui haridussüsteem ja selle reformid. 
Uudistele lisaks rääkis õpetajanna meile tutvuste ja kursakaaslaste tundmaõppimise olulisusest ning lasi meil isikuomaduste testina joonistada 12 ringi ümarustega. See sooritatud, liikusime edasi ainesse nimega Loodustaimed.

Kas te mäletate kooli bioloogia tunnis mässamist mikroskoopidega? Mingid õudsed rauakolakad ja ebameeldivad klaaspreparaadid taimerakunäidiste vms igavaga? Oi kui hea, et see aeg on möödas! Tänapäevased uued, ilusad masinad, superluks valgustusega ja lihtsasti käsitletavad. Uurimisobjektideks anti meile ette kaunid sügislilled, mis tuletasid mulle meelde, et ma armastasin ju kangesti makrofotosid teha ja peaks selle jälle ette võtma.

Päeva ülejäänud 6 tundi veetsime ninapidi taimekaitse alustega tutvudes. Õpetajanna oli pisut omamoodi spetsialist, aga väga konkreetne ja asjalik. Kõik tegevused, jutt ja juhendamine oli põhjalikult läbimõeldud, selge ja üheselt arusaadav. 5 tunnile teooriale taimehaigustest, -kahjuritest ja nende tõrjest järgnes praktika alustades kaitsevahendite kasutamisest lõpetades kooli kasvuhoone taimede pritsimisega lehetäi-vastase lahusega. 

Homme aga haarame labidad pihku ja hakkame kaevama!



Kommentaare ei ole: