18. apr 2009

Eesti-India-Saksa sõprusühing


Minu itaalia keele tundi tulid sel semestril kaks neidu-viiulimängijat Saksamaalt - Lisa ja Ruth. Neist esimene elas alguses minu vanas toas La Villettas aga otsustas, et Bovisa pole piisavalt kauge koht ja kolis Saronnosse (30km Milaanost) au-pairiks. Iseenesest tore tüdruk, sportlik, kohusetundlik ja räägib soome keelt - veetis vahetusõpilasena aasta Kuopios.

Ruthiga saime ka kohe ja isegi veel paremini jutule. Ta on hästi heatujuline ja ettevõtlik, oleme koos tema ja Pratiga juba õige mitu mõnusat õhtut veetnud. Nemad olid minuga koos ka siis, kui sain tädiks - see oligi tegelikult meie kolmiku esimene kohting. Seejärel pidime sõitma Bellagiosse, kuid mitmel põhjusel asendus reis india õhtusöögi + eesti šokolaadiga meie köögis. Seegi oli hiigla vahva - me olime tänu Helenile ja Martale ikka veel sünni imest võlutud ning pärast karrit kogunesime läpaka ette vaatama erinevaid viise, kuidas lapsuke ilmale tuleb. Lisaks sellele arutasime oma rahvaste pulmakombeid ja võrdlesime, kelle ehted on suuremad. Kui mu mälu mind ei peta, siis setu sõlg võitis :)

Siis sõitis Ruth pühadeks koju ja meie Pratiga nokkisime terve selle aja nina. No mitte päris - üks päev tegin talle hapukapsaid sealihaga ja ta sattus sellest pöörasesse vaimustusse! Täna helistas mulle Ruth: ma olen nüüd jälle Milaanos, mis teil õhtul plaanis on? Võtsin Pratil näpu ninast ja ütlesin, et me oleme pakkumistele avatud. Lahe, ma tahaks teile saksapärase õhtusöögi pakkuda!

Kell kolmveerand kaheksa haarasime varnast suuuuuuuuuuuure musta vihmavarju ja astusime äiksevihma kätte. Milaano ilm on täiesti ettearvamatu .. mis on ka omamoodi kihvt. Õnneks elab Ruth meist ainult 10 minuti kaugusel. Ta oli ikka hullumoodi vaeva näinud:
  • Maultaschen (koonukotid) - see on nagu lapse rusikasuurune ravioli v pelmeen, pasta sisse peidetud lihatäidis, mille leiutasid paastuajal lihanäljas mungad Jumala petmiseks. Nende teine nimi ongi Herrgottsbscheißerle - Issanda petisekesed
  • Knödel - kartuli-juurvilja klimbid
  • Rotkraut - põhimõtteliselt nagu meiegi hapukapsas
  • hiiglahea ja lihtne seene-sibula-koorekaste
  • siis oli veel üks hirmus maitsev liharull, mille nime ma kahjuks ei mäleta (küsisin üle - see oli rulaad...)
  • ja lõpetuseks veinis küpsetatud õunad šokolaadikastmes ehk Apfel im Schlafrock (õun öösärgis)
Aah, kui maitsev see kõik oli! Tükk aega pole nii luksuslikku söömaaega olnud :)

4 kommentaari:

Läänesandid ütles ...

Ui-ui! Milline söömaaeg! :) Ja mis mõttes te vaatasite erinevaid viise...?

ev ütles ...

nooh, loomulik sünnitus, vaakumsünnitus, vette sünnitus ja keisrilõige :)

Anonüümne ütles ...

no vot no vot, sellepärast ei mõista mina ka, miks küll inimesed dieeti peavad, mõtle mis mõnud jäävad elus kogemata. Pirru (see Sõpaka oma :D )

M. ütles ...

Che bello! Suu hakkas vett jooksma :D