8. apr 2009

Vässu on...

Ma saan aru, et teile seal külmas kõledas surutises tundub minu erasmuse-elu Itaalia 28-kraadise päikese all lust ja lillepidu. Nooh.. eks ta enamuse ajast seda muidugi on :P Ometi ei istu ma siin lihtsalt näpp ninas, laulujoru huulil - mul on ikka toimetusi kaa!

Näituseks, viimased paar nädalat olen ma käinud suveriideid ja -jalanõusid jahtimas (loe: Bologna-nimelised villid ei ole kuhugi kadunud). Teie, kes te mind tunnete, olete pidanud vähemalt neli korda aastas kuulama minu lõputuid tiraade Tallinna kaubandusvõrgu mõttetusest. Vahelduse mõttes loobin ma teid nüüd Milaano poepärlitega:
  • Nagu teada, on riietel eri riikides eri suurusmärgistus - Itaalia numbrid on euroopa arvestusest suuremad, mis on juba iseenesest masendav. Lisaks on eri poekettidel veel omaette märgistus suurte suuruste jaoks, mis ei ühti kummagi eelpool toodud süsteemiga - kellele ja milleks see hea on, maitea. Igatahes muudab säärane veidrus niigi aeganõudva ja tüütu 'selle õige'-otsimisprotsessi vähemalt kaks korda pikemaks.
  • Poode, kus müüakse korralikult söövatele inimestele sobivaid kehakatteid, olen ma leidnud neli. Kaks neist on peened ärid, millest ühte ma ei julgenud jalgagi sisse tõsta, sest nad ei häbene vaateakna mannekeenide jalge ette ka hinnasilte laotada. Teises olen ma koguni kaks korda käinud ja lolli järjekindlusega lähen kindlasti ka kolmandat korda - suvise allahindluse ajal. Ülejäänud kaks poodi on ilmselt loodud vanade ja/või nägemispuudega inimeste mõnitamiseks, sest need ühtmoodi vormitud, tumesinised kunstmaterjalist telgid, ei tee niigi õnnetut paksukest küll mitte kuidagi vähem koledaks.
  • Kui suuruste-teema kõrvale jätta ja suunduda värvide juurde, ei muutu asi sugugi paremaks. Kui Eestis virisetakse, et inimesed kannavad liiga tumedat ja masendavat värvi riideid, siis mina ütleks, et milaanokate 'tumesinine, -pruun või must' mõjub mulle palju rusuvamalt. Nüüd, kevadel on aga uus moeröögatus lilla oma kõivõimalikes toonides. Ohh... riided, kingad, kotid - mõned moeohvrid on ennast pealaest jalatallani violetsesse mähkinud!
  • HõMm on poekett, kust võib leida suuri numbreid, ilusaid värve-lõikeid (on olnud erandlikke hooaegu) ja seda enam-vähem mõistliku hinnaga. Varasematest Itaalia-reisidest teadsin, et siin eraldi suurte suuruste osakonda ei ole. Olematud ootused ei purunenud. Kuni tänaseni, mil üks kohalik teatas, et nt Veroonas on selline osakond täiesti olemas... Neetud riidepuude pealinn!

Jalanõude kohta on mul ainult nii palju öelda, et täna ostsin ma oma esimesed Birkenstocki sandaalid - Maria Callase moodi paljajalu ma konservatooriumi vantsima ei pea :)

Kommentaare ei ole: