20. mai 2018

Minu suvepuhkus maal


Tänane sihtpunkt on Arvika, Värmlandi läänis, üsna Norra piiri lähedal. Miks? Sest sõber Maarjal oli vaja siia saada ja kuna ma juba nagunii Eurotripi olin ette võtnud, siis otsustasin ühendada meeldiva kasulikuga ja ta Arvikasse ära visata. 


Seega Taani ära vaadatud, suundusime üle uhke Öresundi silla Rootsi. Sõit kestis u 5 minutit ja kui oleks olnud mahti ringi vahtida, oleks elamus veelgi toredam olnud.


Esimene suurem peatus oli impro-stopp nimega Tjolöholmi loss. Rootsikeelset majatuuri ei hakanud me ootama ja imetlesime uhket Tudori-stiilis hoonet ja parki väljast. Eriti vaimustav ja vahemereline oli avar vaade pargist merele.




Teine suurem peatus oli impro-stopp nimega Ursand, kaunis liivarannaga järv keset vahvaid mustikametsi. Ühtlasi suuuuur haagissuvilate kämpinguala. Umbes 18,5-kraadises vees sai tehtud ka esimene (ja teine) suplus, mis sobis pika kuuma autosõidu vahepalaks ideaalselt.

Imearmsad kaljused maastikud aga jätkusid, rootsi-punased talud lehmade ja hobustega koplites, suured järve- ja põllulahmakad nende vahel.  Ma oleks nagu Lindgreni lugudesse sattunud! Ja siis keerasime ühte neist muinasjuttudest sisse :O Mu tänane öömaja on mäenõlval vaatega järvele, kassid-koerad-pardid hoovis ja naabri lehmapidamise kosutav lehk ninas. Kuuri all on ägedad vanad traktorid ja halliks pleekinud lippidega ussaias õitsevad sirelid. Väga vahva vaheldus hotel-motellidele, seda enam, et mul pole kunagi maavanaema olnud, kelle juures suvesid veeta ja sellest septembris kirjandeid kirjutada.



 PS: kuna ma jäin enne postituse avaldamist magama, saan varahommikuse märke teha ärkamise kohta. See oli klassikaline kuke-äratus, mille kiremise snooze-intervall vähenes minutilt pooleni ja siis veel 10-sekundiliseks. Väga tõhus :D

13. päev ja 640 km

Kommentaare ei ole: